Adverteren op internet

Nu de ‘papieren media’ steeds verder teloor gaat, is deze verre van ideaal om uw product of dienst onder de aandacht te brengen. Daarentegen zoeken steeds meer mensen hun weg op het internet. Adverteren op internet is dan ook dé hedendaagse oplossing om uw naamsbekendheid te vergroten en meer bezoekers naar uw website te trekken om meer omzet te creëren. Wilt u succesvol adverteren op internet? Kies dan voor expertise en ervaring. Kies Mediaversa!

Referentie
Vers en Gezond

Vers en Gezond

Deze klant heeft Mediaversa een mooie en overzichtelijke Magento webwinkel laten maken. Hiervoor zijn door ons een route- en voorraadsysteem ontwikkeld. Door de inzet van internet marketing wordt de webwinkel steeds beter gevonden.

Wat kan adverteren op internet voor u betekenen?


Specifiekere doelgroep bereikbaar

In tegenstelling tot bijvoorbeeld een advertentie in een krant, bereikt u met adverteren op internet een heel specifieke doelgroep. Wilt u bijvoorbeeld dames van 20-25 jaar die werken in de PR bereiken? Met de huidige technieken is het mogelijk specifiek voor enkel die groep zichtbaar te zijn. Zo heeft u zeker geen waste in uw communicatie.

Kleiner budget, meer bezoekers

Daarnaast is zijn online advertenties ook nog eens veel goedkoper dan bijvoorbeeld een advertentie in de krant. U bereikt uw doelgroep effectiever voor een lagere prijs. Een kleinere uitgave met meer rendement. Dat klinkt toch veel beter dan een dure advertentie in een tijdschrift?

Lagere instapkosten

Online advertenties zijn haalbaar. U hoeft geen processen te doorlopen of u "wel past bij het tijdschrift". U adverteert gewoon, tegen een lager tarief. 

Goed meetbare resultaten

Daarnaast is adverteren op internet heel goed meetbaar. Via een analysetool ziet u precies wie uw bezoekers zijn. U hebt inzicht in de plaats waar ze vandaan komen, welke producten ze kopen en zelfs hoe lang ze op uw website zijn. Zo meet u direct of uw advertentie de juiste mensen bereikt.

Meetbare efficiëntie verschillende advertenties

Ook kunt u wanneer u twee of meer advertenties plaatst heel goed het verschil in de advertenties meten, zodat u ziet welke het meest efficient is. A/B testing heet dit. Zo ziet u precies welke advertentie het meest effectief is. Zo is het eenvoudiger effectieve advertenties in de toekomst te plaatsen. 

Wat kan Mediaversa hierin voor u betekenen?

Om een efficiënte reclamecampagne te kunnen voeren moeten we eerst een en ander inventariseren. Daarna volgt een adviesgesprek waarin onder andere besproken zal worden welke websites voor u het meest interessant zijn om te adverteren. Aan de hand van dit gesprek bepaalt u zelf het budget voor het adverteren op internet. Dan gaan wij kijken wat we er binnen dat budget mogelijk is. Vervolgens meet Mediaversa maandelijks de resultaten en bespreken wij deze met u. Mocht blijken dat er een bijstelling nodig is dan geven wij u een advies hierover. Uw budget kunt u dan ook maandelijks wijzigen.

Voorbeelden van adverteren op internet

Marktplaats, Facebook, LinkedIn, Campaneo, Beslist, bannercampagnes, linkvermeldingen en affilatie marketing: het zijn allemaal vormen van adverteren op het internet. Maar welke past bij uw bedrijf? Ze hebben allemaal hun eigen voor- en nadelen. Zo is Facebook perfect voor een jonge en frisse studentenuitzendbureau, maar te informeel voor een makelaar.

AdWords

Wilt u op de huid van uw doelgroep zitten? Dan is AdWords iets voor u. Het is een hele specifieke wijze van adverteren op internet. Wilt u graag meer weten over deze effectieve vorm van adverteren? U kunt hierover alles teruglezen op onze speciale AdWords pagina.

 

Vrijblijvende offerte aanvragen