Webwinkel onderhoud

Onderhoud webwinkel
Als vanzelfsprekend is het van uitermate groot belang uw webwinkel goed te onderhouden. Zie het als een echte winkel, die voorzien moet zijn van alle veiligheid, gemak en aan moet zetten tot aankopen. Er moet aan klantgerichtheid gewerkt worden en het is een blijvend proces ten opzichte van uw concurrenten te vernieuwen en te verbeteren.

Om optimale kwaliteit te garanderen zorgt Mediaversa voor ondersteuning op alle belangrijke deelgebieden van uw webwinkel. Denk hierbij aan:

1) Techniek.
In een normale winkelomgeving kunt u het vergelijken met het facilitair gedeelte. Denk aan het draaien van updates, het oplossen van storingen en kleine problemen. Het voorkomen van hack aanvallen, het uitvoeren van beveiligingschecks en updates en het optimaliseren van snelheid.

2) Gebruik.
Denk aan hoe uw webwinkel in welke omgevingen gebruikt gaat worden. Denk hierbij aan welke mensen op welke beeldschermen werken. Aan de werking voor blinden en slechtzienden, en hoe gaan we om met het bijvoorbeeld ontstaan van nieuwe omgevingen zoals nieuwe schermtypen en of nieuwe browsers. Maar denk bij gebruik ook aan; uitleg, ondersteuning en advies bij het management van uw webwinkel. Ook kunnen uw klanten bepaalde problemen ervaren en kunnen dingen gebruiksvriendelijker worden gemaakt. Vaak merken we ook pas tijdens het runnen door ervaring dat er verbeteringen mogelijk zijn.

3) Service.
U ziet toch dat er na 3 jaar een schrijffout in staat. We lossen dit graag op als service in plaats van een factuur te sturen voor elk klein dingetje. Vele kleine dingen zijn echter een behoorlijke post, waardoor service een belangrijk aspect is om mee te nemen binnen het onderhoud.

4) Garantie.
We geven standaard 3 maanden garantie op de werking van de webwinkel. Daarna kan er alleen doorlopende garantie zijn met een SLA overeenkomst webwinkel. Dit omdat er simpelweg teveel omgeving factoren veranderen, waardoor wij ook onze gemaakte webwinkel moeten aanpassen om werking te garanderen. Gelukkig zijn het vaak kleine aanpassingen, echter wel belangrijk om mee te nemen.

5) 24-7 storingdienst.
Natuurlijk is omzet het belangrijkste van een webwinkel. Daarom bieden we een 24-7 storingdienst zodat downtime tot een minimum wordt beperkt.

Referentie
Logistiek Concurrent

Logistiek Concurrent

Logistiekconcurrent is een bedrijf dat de transport- en logistieke branche voorziet van alle artikelen voor deze bedrijfstakken. Mediaversa heeft voor Logistiekconcurrent vrij diverse werkzaamheden uitgevoerd. Zo hebben we een hoofdwebwinkel gemaakt en daarnaast ook nog aparte webshops.

SLA webwinkel (Service Level Agreement)

Om blijvende kwaliteit en werking te garanderen bieden we een SLA overeenkomst. In dit service level agreement spreken we af, hoe we omgaan met de afhandeling van voorkomende bugs, fouten en probleemoplossingen, updates van software. Uitleg en ondersteuning en anders aspecten die als onderhoud naar voren kunnen komen. Ook stellen we wat er wel en wat niet als onderhoud en garantie wordt gezien.
Veelal spreken we een vast urenbudget af om deze zaken af te handelen. Voordeel is dat blijvende werking is gegarandeerd en dat er duidelijkheid over de onderhoudskosten is. Tevens geven we binnen een SLA korting op het geldende uurtarief.

Als richtlijn wordt vaak 5% tot 15% aangehouden van het projectbedrag aan jaarlijks onderhoud, afhankelijk van de gestelde eisen. Uniek binnen Mediaversa is dat we kunnen werken met flex SLA's. Als we merken dat er meer of minder uren nodig zijn dan in eerste instantie zijn ingeschat, dan is het van beide partijen uit mogelijk de SLA te herzien.

“U bent niet verplicht een SLA af te sluiten, echter we bevelen het wel aan om optimale kwaliteit en resultaat te waarborgen en te voorkomen dat er hoge eenmalige onderhoudskosten ontstaan door achterstallig onderhoud.“

Door afsluiten van een SLA bent u verzekerd van blijvende werking en de snelste service! SLA klanten die hebben voorrang op niet SLA klanten bij voorkomende problemen.

Ondersteuning.
Op ontwikkelde software bieden we standaard 5 jaar ondersteuning. In vele gevallen ondersteunen we door ons ontwikkelde software veel langer. Echter door de snelle vernieuwing van webwinkel systemen kan het ook zijn dat we stoppen met ondersteunen. Heeft u een SLA dan bent u in ieder geval gegarandeerd van de 5 jaar ondersteuning vanaf de bouw.

Vrijblijvende offerte aanvragen